Alla inlägg under oktober 2010

Av Jennifer Larsson-Englin - 25 oktober 2010 20:32

Hej


Kort om dagen

Jag måste bara säga att denna dag har varit underbar. Dagen började med att vakna upp med en älskling bredvid sig. Jobbigt att kliva, upp men jag har sång klockan åtta på morgonen och idag skulle jag sjunga med Peter så klev upp ändå. Jag valde kläder och sminkade mig, gick upp och kokade ägg åt mig och älsklingen åt en tallrik fil packade väskan. Mopeden startade idag också med lite om och men, det var skönt!  Åkte, det var kallt. kom till skolan kvart i åtta. Kollade på mobilen, hade fått sms av min sånglärare Marie- Louise, hon hinner inte till min lektion för hennes bil startade inte... Gaasch vad jag blev lite sur. haha beärttade för Peter vad som hänt men vi bestämde att ta någon annans tid som är sjuk, när vi bestämde fick vi sms av M-L att vi fick komma då för Elvira var inte där. Så vi sprang dit och sjön i ca40 minuter. Duett låten vi hade i läxa, The Prayer med Celine Dion och en snubbe på italien jag inte minns namnet på! Jag fick kräma på i slutet av låten och det gör mig så otroligt peppad!

Vi gick sedan till teaterlektionen, som rullade på bra, över inför slutproduktionen som är "Den kaukasiska kritcirkeln". Jag var med en liten stund och övade på en scen. Hade lunch, drack min smoothie i caféterian, och planerade veckan litegrann för sen kom Peter och vi övade på sången lite tillsammans sedan hade vi kör, det var as roligt, har inte skrattat så mycket på länge so mjag skrattat idag! :D

Hade hål efter Kören, då övade jag och Peter olika låtar i ett övningsrum för att jag sedan skulle ha GeMu. GeMun gick fort så jag fick åka hem, skönt! Åkte hem, kom hem var hungrig, mamma sov, och Thomas höll på lägga nya golvet i Hallen, så jag började göra mat. Hackade upp en massa grönsaker och gjorde sallad, och stekte mammas hemgjorda köttbullar, mums. dukade diskade. Sen kom dem och så åt vi. Kollade lite på tv åkte och handlade yogurt, bananer, ägg, 4 nya filmer, och fyllde på mobilen! :) kom hem, bytte om tog en promenad skönt, blir så lugnt och avslappnad av att se himmlen med månen som lyser och alla stjärnor. Ja älskar det! Så nu sitter jag här och kollar på det okända med mamma!

Idag är jag värd att få vara pluggfri, och bara gör det jag tycker om, promenad, musik, mysa med en film sova tidigt:)  Det är jag värd idag, för jag fick 100% närvaro idag! Bra Jobbar Jennifer! Plus att jag fick veta vad jag har för betyg i Sång :D Starkt MVG, det behövs något väldigt illa för att jag inte ska få det! :D As roligt



Vänner-Everybody makes mistakes

En vän säger inte att man inte är statk nog för att klara saker. För att jag skrev det betyder det inte att det är någon som gjort det emot mig. Hade bara en tanke om det idag när jag promenerade. Jag vet att jag inte är perfekt, det är ingen. Ingen är perfekt ingen kan vara perfekt hur man än kämpar. Alla gör misstag ibland, vissa oftare än andra. Jag är en sådan som gör det väldigt ofta när det gäller vänner. Jag är inte stolt över det precis. Jag vet inte vad som flyger i mig när jag gör mina misstag. Jag är en person som känner efter aldeles för mycket. är aldrig nöjd med det jag har. Jag vill ha något som är perfekt det kan man inte. Vänner är jätte viktiga för mig, jag ser överallt där man ser vänner som verkligen är vänner, som verkligen finns för varandra. Men jag känner inte så med någon om man ska vara "perfekt". Det är därför jag är så petig och väldigt dum och korkad oftast. Jag vet inte varför jag gör sådana saker.

Vill ha en vän, en som man kan vända sig till, en som man kan prata med och vara med, jag kanske inte är en rolig person att vara med eftersom jag är/varit deprimerad så långtid och mår skit. Orkar inte le och skratta! Det är jätte jobbigt

Det är inte mitt fel att jag varit utsatt för olika saker och inte kan hantera riktigt allting. Förlåt alla vänner jag sårat. Men det är inte bara jag som sårat folk.

Man pratar INTE skit bakom en kompis rygg, och det sista man gör är att håna folk när dem inte ens vet vad det är. Varför gå och säga att man är sur när man inte ens pratat med mig? det stör mig så otroligt mycket. Usch.


Alla har dagar som dem inte alls trivs med sig själv, och tycker att allting är piss och vill bara inte vara vaken utan bara dra täcket över huvudet. Men att känna så är inte roligt. Man vill bara ligga i ett mörkt hål och aldrig komma upp igen.


Varför vill ingen vara med en person som är deprimerad? Kan någon ge mig ett svar på det? !


Avslut

Dagen har varit sjukt underbar idag, har inte skrattat så mycket på så länge som jag gjort bara idag. Är otroligt glad och stolt. Och hörde en otroligt bra låt idag som fick mig på alla tankar medans jag promenerad idag, nobody´s perfect!


 Här är en låt ifall det är någon som vill gråta en skvätt! Fruktansvärt bra låt, och fin video!


Godnatt alla! Pusspuss från en idag väldigt glad Jennifer :)




Av Jennifer Larsson-Englin - 22 oktober 2010 11:53

Hej! nu var det väldigt länge sedan igen. Ja men mitt liv går upp och ned. Har varit i Prag med klassen, det har jag inget att säga något om iallafall. Håller på med slutspurten på projektarbetet nu, en vecka kvar, rapporten är klar skriven bara några små putsningar nu för att försöka få mitt första MVG för det vet jag att jag klarar av med lite hjälp när det gäller att skriva.


Bantning

Jag har också börjat storbanta! Känns jävligt skönt, vill fan inte se ut såhär mer. Jag har hållt på i ca 3 veckor nu, känns jätte skönt, jag började med att byta ut lunchen emot en smothie, de går riktigt bra, jag promenerar MINST 3 långa proimenader i veckan, tränara lite hemma, dansar stenhårt när vi har dans i skolan, och har nu börjat gå på idrotten, jag ätier inget godis, inge kakor och bullar, har slutat med pasta,ris,potatis och bröd, så jag äter kött, köttbullar, korv, köttfärsås, lax,tonfisk och en massa grönsaker nu istället, jag har helt ändrat påmina matvanor. Innan hatade jag grönsaker men nu äter jag det varje dag. Frukost då är det en tallrik fil med bananer i, och två ägg, lunchen blir en smoothie, sen frukt, middag kött av ngt slag och sedan en massa grönsaker.  På två veckor hade jag gått ned 3,5 kg och 3 cm runt magen 3 cm på låren, vart jätte nöjd, man ska inte gå ner för fort, då går man upp lika fort igen. Känns så otroligt bra nu! Går långa promenader när jag känner för det, redan tre gånger denna vecka så nu blir det bara mer och mer. Vill verkligen gå ner i vikt så jag orkar mer. Jag känner redan nu att jag är mycket piggar mycket gladare, det är stor skillnad på byxor. Det känns så otroligt bra! Jag ska klara av det här. Jag måste. Jag vill. Jag vill bli lika smal och fin som jag var förut, då jag blev retad för att vara tjock fast inte var det när jag ser mig själv tillbaka nu på foton. Det är ju hemskt. Fyfan för människor som trackar ner på en för att man inte är spinkig och gör så dem hatar sig själv.


Skitliv!

Är så jävla trött på att alla runt omkring en trycker ner en så man kvävs i sin egen kropp. Vill inte höra nå mer, vill inte se min kropp i det läget den är i just nu. Mitt mål var att ALDRIG bli såhär, det är så jävla hemskt. för nu har den bivigt mycket mer än vad jag lovat mig själv att aldrig bli. Jag vill bara bliu den jag var förut. Jag har alltid varit den som varit utsatt, mobbad, när jag gick i mellan/högstadiet kallade dem mig för MH(mögelhora), varför? jag hade förfan inte ens legat med någon?    Idioter. Det måste vara nå fel på mig eftersom det alltid är jag som hamnar i den sitsen. Alltid jag som blir utsatt! fyfan för detta jävla skitliv! Jag vill också leva lycklig och glad, veta att man verkligen har vänner där som stöttar en, som man kan ha roligt med. Visst är det bra om man pluggar också men vafan, plugga varje kväll för man har ingen bästa vän som man kan göra ngt med eller prata med. Jag har ingen jag kan vända mig till.


Dagen i sig!

Ja dagen började med att jag hade sovmorgon till nio, skönt, tog en dusch fixade till mig, åt frukost, försökte starta mopeden så jag kunde ta mig till skolan, det var -8 grader ute, kkkkaaaalllt. Mopeden ville inte starta, men startade efter ett tag i allfall. Åkte till skolan, kom dit var som en isbit men det gick snabbt över, hade samhälle i 40 minuter sen fick vi åka hem för att sista lektionen var inställt för halva klassen skulle på en filmning. började halv elva och slutade tio över elva :D as nice! Kom hem, satte mig här och började dricka på min choklad smoothie :) As kalas! Idag går dagen åt till att nu plugga sångtexten som jag och Peter ska sjunga tillsammans, den sätter sig verkligen inte usch. Sen kanske plugga mera på rapporten. Ikväll blire mat med mamma och Thomas sedan ner och fotografera lite vid sjön om det är lika klart som igårkväll, så himla vackert det var! Hoppas det! Sen film mys och tagga till i morgon, då vi ska på dop:) Gullunge!Sen till pappa.

Ja nu sitter jag här ont i magen, känner gråten i halsen, det var länge sen nu, iaf tre veckor sen tror jag. Solen skiner, funderar på att kolla på en film o sen ta en promenad! Liten kanske!


Aja pusspuss för den här gången...


Ovido - Quiz & Flashcards