Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Nothing and Everything

Av Jennifer Larsson-Englin - 25 oktober 2010 20:32

Hej


Kort om dagen

Jag måste bara säga att denna dag har varit underbar. Dagen började med att vakna upp med en älskling bredvid sig. Jobbigt att kliva, upp men jag har sång klockan åtta på morgonen och idag skulle jag sjunga med Peter så klev upp ändå. Jag valde kläder och sminkade mig, gick upp och kokade ägg åt mig och älsklingen åt en tallrik fil packade väskan. Mopeden startade idag också med lite om och men, det var skönt!  Åkte, det var kallt. kom till skolan kvart i åtta. Kollade på mobilen, hade fått sms av min sånglärare Marie- Louise, hon hinner inte till min lektion för hennes bil startade inte... Gaasch vad jag blev lite sur. haha beärttade för Peter vad som hänt men vi bestämde att ta någon annans tid som är sjuk, när vi bestämde fick vi sms av M-L att vi fick komma då för Elvira var inte där. Så vi sprang dit och sjön i ca40 minuter. Duett låten vi hade i läxa, The Prayer med Celine Dion och en snubbe på italien jag inte minns namnet på! Jag fick kräma på i slutet av låten och det gör mig så otroligt peppad!

Vi gick sedan till teaterlektionen, som rullade på bra, över inför slutproduktionen som är "Den kaukasiska kritcirkeln". Jag var med en liten stund och övade på en scen. Hade lunch, drack min smoothie i caféterian, och planerade veckan litegrann för sen kom Peter och vi övade på sången lite tillsammans sedan hade vi kör, det var as roligt, har inte skrattat så mycket på länge so mjag skrattat idag! :D

Hade hål efter Kören, då övade jag och Peter olika låtar i ett övningsrum för att jag sedan skulle ha GeMu. GeMun gick fort så jag fick åka hem, skönt! Åkte hem, kom hem var hungrig, mamma sov, och Thomas höll på lägga nya golvet i Hallen, så jag började göra mat. Hackade upp en massa grönsaker och gjorde sallad, och stekte mammas hemgjorda köttbullar, mums. dukade diskade. Sen kom dem och så åt vi. Kollade lite på tv åkte och handlade yogurt, bananer, ägg, 4 nya filmer, och fyllde på mobilen! :) kom hem, bytte om tog en promenad skönt, blir så lugnt och avslappnad av att se himmlen med månen som lyser och alla stjärnor. Ja älskar det! Så nu sitter jag här och kollar på det okända med mamma!

Idag är jag värd att få vara pluggfri, och bara gör det jag tycker om, promenad, musik, mysa med en film sova tidigt:)  Det är jag värd idag, för jag fick 100% närvaro idag! Bra Jobbar Jennifer! Plus att jag fick veta vad jag har för betyg i Sång :D Starkt MVG, det behövs något väldigt illa för att jag inte ska få det! :D As roligt



Vänner-Everybody makes mistakes

En vän säger inte att man inte är statk nog för att klara saker. För att jag skrev det betyder det inte att det är någon som gjort det emot mig. Hade bara en tanke om det idag när jag promenerade. Jag vet att jag inte är perfekt, det är ingen. Ingen är perfekt ingen kan vara perfekt hur man än kämpar. Alla gör misstag ibland, vissa oftare än andra. Jag är en sådan som gör det väldigt ofta när det gäller vänner. Jag är inte stolt över det precis. Jag vet inte vad som flyger i mig när jag gör mina misstag. Jag är en person som känner efter aldeles för mycket. är aldrig nöjd med det jag har. Jag vill ha något som är perfekt det kan man inte. Vänner är jätte viktiga för mig, jag ser överallt där man ser vänner som verkligen är vänner, som verkligen finns för varandra. Men jag känner inte så med någon om man ska vara "perfekt". Det är därför jag är så petig och väldigt dum och korkad oftast. Jag vet inte varför jag gör sådana saker.

Vill ha en vän, en som man kan vända sig till, en som man kan prata med och vara med, jag kanske inte är en rolig person att vara med eftersom jag är/varit deprimerad så långtid och mår skit. Orkar inte le och skratta! Det är jätte jobbigt

Det är inte mitt fel att jag varit utsatt för olika saker och inte kan hantera riktigt allting. Förlåt alla vänner jag sårat. Men det är inte bara jag som sårat folk.

Man pratar INTE skit bakom en kompis rygg, och det sista man gör är att håna folk när dem inte ens vet vad det är. Varför gå och säga att man är sur när man inte ens pratat med mig? det stör mig så otroligt mycket. Usch.


Alla har dagar som dem inte alls trivs med sig själv, och tycker att allting är piss och vill bara inte vara vaken utan bara dra täcket över huvudet. Men att känna så är inte roligt. Man vill bara ligga i ett mörkt hål och aldrig komma upp igen.


Varför vill ingen vara med en person som är deprimerad? Kan någon ge mig ett svar på det? !


Avslut

Dagen har varit sjukt underbar idag, har inte skrattat så mycket på så länge som jag gjort bara idag. Är otroligt glad och stolt. Och hörde en otroligt bra låt idag som fick mig på alla tankar medans jag promenerad idag, nobody´s perfect!


 Här är en låt ifall det är någon som vill gråta en skvätt! Fruktansvärt bra låt, och fin video!


Godnatt alla! Pusspuss från en idag väldigt glad Jennifer :)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Larsson-Englin - 18 oktober 2011 19:12

Hej bloggen!  Nu var det väldigt länge sen. Jag har inte haft varken tid eller lust att skriva, men så sade en väldigt god och nära vän till mig att jag borde börja skriva igen, och det är ju sant, jag älskar att skriva och varför ska jag sluta med...

Av Jennifer Larsson-Englin - 18 augusti 2011 18:08

Hej bloggen!   Sitter här i ett liv som snart tar sin början på nytt. Jag slutar på mitt sommarjobb om 3 dagar. Vad ska jag då göra? jag måste söka jobb, men vad vill jag göra då? Vart vill jag söka jobb, vart vill jag bo, jag vill inte bo hemma...

Av Jennifer Larsson-Englin - 8 juli 2011 12:38

Hej! Nu är det väldigt länge sen jag skrev igen. Hade en fantastisk bal och en fantastisk student. Känner mig fri. Har sommarjobb och världens bästa pojkvän med familj och vänner! Har ingenting att klaga på. Jag ska iväg och jobba kl 15-22 idag, trev...

Hej bloggen!  Länge sen igen haha har hänt mycket under en vecka oj oj oj!  Först började allt med att det  var klassfest på fredagen den typ 22 april. Grymt roligt hade vi, sedan bar jag Julia, Bea o Malin till Kilafors, (det skrev jag även för...

Av Jennifer Larsson-Englin - 26 april 2011 15:42

Hej bloggen!  Nu var det ett tag sen igen. Jag är en glad tjej. hurra! Jag sitter ensam hemma, med mamma, hon bakar. Jag har gått och blitt blond igen  :) och det har varit svårt men nu börjar de likna ngt. Har varit på kalas hos min kusin och faster...

Ovido - Quiz & Flashcards