Direktlänk till inlägg 26 mars 2011

Lördag fortsättning... Harry Potter......

Av Jennifer Larsson-Englin - 26 mars 2011 12:26

Gör det inte Jennifer, du gör bara illa dig själv... 


Det tar bara en massa onödig energi, 

den energin du egentligen kan lägga på något annat

som du tycker är roligare 

eller som är viktigare.


Nicholas Hooper – When Ginny Kissed Harry ("Harry Potter & The Half-Blood Prince") 

 Lyssna på den medans du läser detta, så får du samma känsla som jag hade när jag skrev den..


"Ser mig omkring, det är ljust, solen skiner,

det droppar från taket,

bländande droppar trillar, 

de är som kristaller,

kristallerna faller och ramlar ner,

när de slår emot är det försent att rädda, 

det är försent att låta den sitta kvar,

den föll inte av sig själv,

den föll av en anledning

en anledning som gav solen ljuset,

som solen gav till mörkret, 

som mörkret ger tillbaka till verkligheten,

då man verkligen ser att världen är så mörk

jag ser mig omkring, det är ljust, solen skiner

fåglara kvittrar, vinden är långt ifrån stilla

det droppar från taket, droppar som glittrar,

som om dem vore diamanter

en diamant som glittrar när man vrider den i solens strålar

en diamant man ska vara rädd om, 

en diamant som aldrig kommer igen, 

man har den en sekund sen är den borta,

om man  inte tar väl hand om den

ta väl hand om den, innan den är borta

förevigt..."

*



Pusspuss / Jennifer


P.s I Love You! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Larsson-Englin - 18 oktober 2011 19:12

Hej bloggen!  Nu var det väldigt länge sen. Jag har inte haft varken tid eller lust att skriva, men så sade en väldigt god och nära vän till mig att jag borde börja skriva igen, och det är ju sant, jag älskar att skriva och varför ska jag sluta med...

Av Jennifer Larsson-Englin - 18 augusti 2011 18:08

Hej bloggen!   Sitter här i ett liv som snart tar sin början på nytt. Jag slutar på mitt sommarjobb om 3 dagar. Vad ska jag då göra? jag måste söka jobb, men vad vill jag göra då? Vart vill jag söka jobb, vart vill jag bo, jag vill inte bo hemma...

Av Jennifer Larsson-Englin - 8 juli 2011 12:38

Hej! Nu är det väldigt länge sen jag skrev igen. Hade en fantastisk bal och en fantastisk student. Känner mig fri. Har sommarjobb och världens bästa pojkvän med familj och vänner! Har ingenting att klaga på. Jag ska iväg och jobba kl 15-22 idag, trev...

Hej bloggen!  Länge sen igen haha har hänt mycket under en vecka oj oj oj!  Först började allt med att det  var klassfest på fredagen den typ 22 april. Grymt roligt hade vi, sedan bar jag Julia, Bea o Malin till Kilafors, (det skrev jag även för...

Av Jennifer Larsson-Englin - 26 april 2011 15:42

Hej bloggen!  Nu var det ett tag sen igen. Jag är en glad tjej. hurra! Jag sitter ensam hemma, med mamma, hon bakar. Jag har gått och blitt blond igen  :) och det har varit svårt men nu börjar de likna ngt. Har varit på kalas hos min kusin och faster...

Ovido - Quiz & Flashcards