Direktlänk till inlägg 26 mars 2011

Lördag morgon

Av Jennifer Larsson-Englin - 26 mars 2011 09:08

Hej bloggen!

Tänkte börja dagen med en underbar text. 


Jag önskar jag kunde säga att de är en fas vi går igenom
En storm vi måste orka rida ut
Och jag önskar jag kunde säga att vi klarar det tillsammans
Att allting kommer ordna sig till slut
Men hur säger man till nån att här tar vägen slut
Och hur säger man till nån att hjärtat längtar ut

Här är din drottning utan krona
Likgiltig och trött
En sorglig figur, som du aldrig riktigt mött
Och när jag ser mig över axeln på åren som bara gick
Ser jag allt som gick förlorat men också allting som vi fick
Och vad säger man till nån som vill börja om igen
Då det redan är försent, då man redan är på väg


Jag tvår mina händer i kärlekens namn
Du kan vinna allt, du förlorar ibland
Men vägen som vi färdas på, den leder,
den leder ingenstans

Jag kan inte ljuga för dig, du känner mig alltför väl
Om du ser mig i ögonen så säger dem
För vi kan bara vara dom vi är
så ge mig inga skäl, för vad vi än kallar det
så är det bara ett långsamt farväl
*



Jag försöker leva mitt liv i nuet, och låta framtiden komma som den kommer och mitt liv blir som det blir. Framtiden får bestämma vem jag ska gifta mig med, vem jag ska ha kvar i mitt liv och vem jag inte ska ha kvar i mitt liv, vad jag ska göra. Jag ska inte hoppas för något jag kommer bara bli besviken. 

    Jag har fått reda på att jag och Peter, en kär klasskompis, ska sjunga en powerlåt på studenten, mycket roligt, det är min stora dröm just nu, att få sjunga en powerlåt duett på studenten! Så glad jag blev när jag fick reda på det.     Vi har premiär på fredag denna vecka, fast jag tycker premiären är när vi har första genrepet för publik på onsdagskvällen. Börjar bli nervös, men jag är säker på mina saker jag är med i. Det jag är mest nervös för är sminkningen till gammaltant, men det går nog bra. Men nu är jag så förkyld så jag hoppas att jag är frisk till måndag! är ju pigg men det rinner i näsan och sånt, skit jobbigt. 

nu vill ja bli frisk!


Jag tänker ofta på dig, dig och ditt liv, antar att du inte mår så bra. Jag finns alltid för dig det vet du, vi kanske inte pratar varje dag, fast ibland gör vi det. Vi har bråkat och vi har varit sams. Det finns så mycket att säga, ditt beteende kan komma från att du har det jobbigt. Bara att vända dig till mig om du vill. 


Jag vet inte riktigt vem jag är egentligen, vad jag vill med mitt liv och sånt. vet heller inte vad jag tycker är roligt och vad jag vill göra iframtiden. Jag älskar att sjunga på scen, är det de jag vill? Jag vill ju inte gå en sådant linje för det vågar jag inte, jag är en fegis. Jag går ju estetiska programmet i bollnäs med sång i inriktning men ändå  så känns det som jag inte vågar gå på en annan linje, har för dålig självkänsla för det. Först och främst ska jag iallafall sommarjobba på campingen i Orbaden igen. Ska söka till folkhögskolans skrivarkurs i höst, har inte gjort det ännu, vet bara inte vad jag ska skicka in för text. Gruvar mig. Vet inte vad jag vill göra, jag älskar att skriva, kanske jag ska bli författare? 


Jag ska försöka plugga idag också, jag skriver på eso rapporten nu. Måste skriva om min roll som gammal dam. och diskussion sen. 


pusspuss/ Jennifer


P.s I Love You?! 

 
 
Mathilda

Mathilda

27 mars 2011 15:57

Riktigt fint!

http://mathildaeryd.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Larsson-Englin - 18 oktober 2011 19:12

Hej bloggen!  Nu var det väldigt länge sen. Jag har inte haft varken tid eller lust att skriva, men så sade en väldigt god och nära vän till mig att jag borde börja skriva igen, och det är ju sant, jag älskar att skriva och varför ska jag sluta med...

Av Jennifer Larsson-Englin - 18 augusti 2011 18:08

Hej bloggen!   Sitter här i ett liv som snart tar sin början på nytt. Jag slutar på mitt sommarjobb om 3 dagar. Vad ska jag då göra? jag måste söka jobb, men vad vill jag göra då? Vart vill jag söka jobb, vart vill jag bo, jag vill inte bo hemma...

Av Jennifer Larsson-Englin - 8 juli 2011 12:38

Hej! Nu är det väldigt länge sen jag skrev igen. Hade en fantastisk bal och en fantastisk student. Känner mig fri. Har sommarjobb och världens bästa pojkvän med familj och vänner! Har ingenting att klaga på. Jag ska iväg och jobba kl 15-22 idag, trev...

Hej bloggen!  Länge sen igen haha har hänt mycket under en vecka oj oj oj!  Först började allt med att det  var klassfest på fredagen den typ 22 april. Grymt roligt hade vi, sedan bar jag Julia, Bea o Malin till Kilafors, (det skrev jag även för...

Av Jennifer Larsson-Englin - 26 april 2011 15:42

Hej bloggen!  Nu var det ett tag sen igen. Jag är en glad tjej. hurra! Jag sitter ensam hemma, med mamma, hon bakar. Jag har gått och blitt blond igen  :) och det har varit svårt men nu börjar de likna ngt. Har varit på kalas hos min kusin och faster...

Ovido - Quiz & Flashcards