Direktlänk till inlägg 27 november 2010

Julveckan innan första advent.

Av Jennifer Larsson-Englin - 27 november 2010 18:45

Hej bloggen!  Denna vecka har varit en upp och ner vecka. Måndagen orkade jag inte gå till skolan, var så trött, hade inte sovit nästan något på natten. Då stannade jag hemma och gjort julfint i mitt rum.Mysigt Tisdag gick jag i skolan, då började vi ioförsig inte förän klockan halv tio då vi skulle på en teater. Den var helt sjukt rolig. Karamellteatern med utvecklingsstörda människor som spelade "Söker bonde fru?". Dem är så sjukt duktiga och otroligt rolig föreställning. Sen åkte jag tillbaka till skolan för en vanlig lektion. Onsdag då var vi ledig för lärarna skulle på någon kurs inför nästa år. Skönt. Torsdag gick jag på irdotten andra gången denna termin, det var massage, så det var ju helt okej. På kvällen gick jag Mamma, Thomas, Ullis, Anders och Linnea på "SÖker bonde fru" igen, det var as roligt, alla skrattade. Det bästa var ju att dem gjort en traktor som en "bonde" åkte med på scenen. Jag skrattade så jag höll på dö. Fredag, var på medicinsgrundkurs och vi hade livräddning då, roligt, intressant, men det gick bra. Slutade tidigt, åkte med mamma och köpte blommor på mobackes, sen stan i kylan, snö och blåst och köpte julklapparna åt Andre. Åkte hem sen och hade det mysigt med glass och mys framför tvn sen blev det sova och planera denna dag.


Lördag

PLanerna var, gå upp, promenad eller träningsmaskinen om det inte var bra väder. Plugga fram till två, ringa och boka tid att färga håret brunt. Sen hem o hjälpa mamma städa hela huset och få julmysigt. Men jag sov för länge för att hinna allting. Så det blev bara gå upp och äta frulle, sen började jag hjälpa mamma göra julmys i hela huset och ute. Det har snöat hela dagen så fruktansvärt mysigt. Så det kommer lite bilder nu, alla är inte bra, men hoppas ni ser ändå. I morgon är det julskyltning på stan så blir att gå där och julmysa i morgon. Ikväll blire plugga lite och sen film och glass med mamma och Thomas. Är så stolt för mig själv, jag valde ost o skinksallad istället för  PIzza idag.


Advent

Snart är det advent, det är det i morgon. Gash så mysigt, det är redan mycket snö. Jag älskar julen, det är mycket ljus och vacker med alla lampor överallt. Och mörkt.


Skolan

Nu ska jag börja ta tag i skolan igen, göra klart allting som ska göras itid och lämna in, ska plugga upp engelskaB också försöka iallafall. Jag ska även sjunga på julshowen det ska bli en upplevelse och roligt! Ska satsa allt på skolan nu  så jag kan bli stolt över mig själv och kan söka till Musikalakademin i Umeå nästa år eftersom dem inte tar inte varje år utan vartannat år. Ska bli kul. jag vet iallafall vad jag ska göra med mitt liv, emot för vissa andra.


Här kommer det lite bilder på hur det blev med julen i vårat hus och utanför huset.  :)


          Utanför min dörr då :)           Pergulan ute då :)  

   Mammas tomtesamling            

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Larsson-Englin - 18 oktober 2011 19:12

Hej bloggen!  Nu var det väldigt länge sen. Jag har inte haft varken tid eller lust att skriva, men så sade en väldigt god och nära vän till mig att jag borde börja skriva igen, och det är ju sant, jag älskar att skriva och varför ska jag sluta med...

Av Jennifer Larsson-Englin - 18 augusti 2011 18:08

Hej bloggen!   Sitter här i ett liv som snart tar sin början på nytt. Jag slutar på mitt sommarjobb om 3 dagar. Vad ska jag då göra? jag måste söka jobb, men vad vill jag göra då? Vart vill jag söka jobb, vart vill jag bo, jag vill inte bo hemma...

Av Jennifer Larsson-Englin - 8 juli 2011 12:38

Hej! Nu är det väldigt länge sen jag skrev igen. Hade en fantastisk bal och en fantastisk student. Känner mig fri. Har sommarjobb och världens bästa pojkvän med familj och vänner! Har ingenting att klaga på. Jag ska iväg och jobba kl 15-22 idag, trev...

Hej bloggen!  Länge sen igen haha har hänt mycket under en vecka oj oj oj!  Först började allt med att det  var klassfest på fredagen den typ 22 april. Grymt roligt hade vi, sedan bar jag Julia, Bea o Malin till Kilafors, (det skrev jag även för...

Av Jennifer Larsson-Englin - 26 april 2011 15:42

Hej bloggen!  Nu var det ett tag sen igen. Jag är en glad tjej. hurra! Jag sitter ensam hemma, med mamma, hon bakar. Jag har gått och blitt blond igen  :) och det har varit svårt men nu börjar de likna ngt. Har varit på kalas hos min kusin och faster...

Ovido - Quiz & Flashcards