Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Jennifer Larsson-Englin - 16 februari 2010 21:52

Hej bloggen!


Nu har André åkt hem, jag har skrivigt klart mitt svenska arbete, och jag har skrivigt klart Samhällskunskapen, nu har jag bara, engelskan, två dansuppgifter, samhällsprov, matte och sång kvar, säkert något jag glömt med.


Nu ska jag försöka sova med alla saker i huvudet.

Godnatt sov gott


pusspuss/ jennifer

Av Jennifer Larsson-Englin - 16 februari 2010 19:30

Hej bloggen!


Idag vaknade jag upp med André bredvid mig liksom igår. Jag gick och blev sjuk så var hemma på lördagen, och på söndagen kom André, och innan åkte jag till mormor, sen när andre kom gick vi ut och gick och dansade lite på isen som vi gjord eför ca ett år sedan också :) Jätte mysigt. sen gick vi hem och bara tog det lugnt och myste. Vaknade på måndags morgonen, var inte pigg, så jag klev upp med andre gjorde frukost, sen kollade jag på tv och pluggade matte lite grann, mitt på dagen tog jag en tio minuters promenad i solen för att få lite luft, sen bestämde jag mig för att skriva svenskan, så jag satte mig på altanen där det ar 20 grader varmt idag, :) tände lite ljus och skrev klart svenskan :) sen kom Andre hem, då åt vi mat och jag skrev om Svenskan lite efter att han läst igenom det. Så nu ska jag renskriva det ikväll, tror jag.


Idag tisdag tvingade jag mig upp, packade gjorde mig klar och tog en promenad till skolan, där hade jag teater, som var inte så jobbig, mest mkt tänka. Sen fick jag och EMelie prata med Mona, så vi löste det. Skönt.

Sen skyndade jag mig att äta lunch så hade jag flöjt lektion med Peter Degerfelth, det gick bra faktist för att inte ha spelat på några veckor. När jag spelat klart, gick jag upp till Akbar, där Camilla väntade med Klassen och där hade jag kulturhistoria, (danshistoria). Det gick bra, men efter 30 minuters lektion måste jag gå till nästa, min Sång lektion, de första 30 minuteran av 40 minuter fick jag prata om hur jag mådde, ML var så förstående och förstod hur det var och hjälpte mig hur jag skulle göra och gav mig tips och hjälp. Tack så mkt ML Det var välbehövligt.

sjöng lite på en ny låt de sista tio miunterna då jag också fick reda på att jag kunde få sjunga solo i kyrkan den andra april, :) en klassisk låt, så de tackade jag ja till :) Kul, men jobbigt. 

gick tillbaka till kulturhistorian, och skrev av det sista på tavlan. Har också bytt projektarbete, bytte till frågan som lyder " hur gör jag för att gå ner 20 kg till sommaren?" För mitt eget bästa:) lättare ämne än innan.


Efter det tog jag en promenad hem och åt mat och kollade på tvn. Min telefon lades av och jag skulle knäppa på den . jag glömde min pinkod, och kom inte på den, försökte på alla sätt och vis att hitta den, jag gjorde två försök sen vågade jag inte mer, jag kollade på telefonen igen efter en tjugo minuter och förökte minnas koden, Då minns jag den och det var rätt :D Jippie. Hehe, sen mötte jag andre, och vi gick hem, och satte oss vid datorerna och här sitter vi nu, han spelar jag skriver och pluggar och håller koll på bandy resultaten på internet. Bollnäs leder än så länge med 2-1 mot Västerås.


Nu blire föröska plugga projektarbete, och dans uppvärmning m.m


PUsspuss/ Jennifer

Ovido - Quiz & Flashcards