Alla inlägg den 10 mars 2011

Av Jennifer Larsson-Englin - 10 mars 2011 22:18

Hej bloggen!


Är nu hemkommen från en spännande bandymatch, det snöade så grymt mycket att dem fick spela 3*30 min. Det var fullt i snö på planen så när dem passade bromsade snön in bollen ganska rejält innan den kom fram. Dem spelade bollen mycket i luften och Bl.a Per Hellmyrs jonglerade med bollen på klubban medan han åkte mot Villas mål, det såg lite roligt ut.  Sen en gång under matchen när Bollnäs fick frislag, måste dem skotta bort snön från där bollen skulle ligga, då slutade det med att Några spelare från Bollnäs och några spelare från Villa stod och skottade snö på varandra innan matchen kunde köras igång igen med frislaget. Haha det så födjävla kul ut! Matchen i sig var bra. Båda lagen spelade grymt, men bollnäs var ett snäpp bättre. Det var jämt, men bollnäs vann med 5-3. Och det är dem värld. Så nu är det smfinal 20/3 (nästa söndag).  Jag som inte skulle skrika pga att jag spräckte rösten igår på krogen, jag skrek ju ändå haha.  Jag stod bredvid en liten kille på kanske 7-8 år, han stod och hoppade på räcket och höll på jag blev lite irritead på honom först, men när jag skrek t.ex "Men va fan då", så härmade han "men va fan då", och mamma sade "kom igen nu rå" då sade han "kom igen nu rå". Hhah han var för söt, sen sade jag att det var 8 minuter kvar av matchen, då tittade han på klockan och sade, ne jdet är nio minuter kvar och vi kommer vinna nu. varför ska vi då göra mer mål, sade han till mig haha.  så jädra söt. 


Igår var jag ut på tranan och käkade med Frida, Malin, Nathalie, Göran, Simon, och den andra kille ja inte kommer ihåg vad han hette ^^. Vi hade jätte trevligt, åt god mat, jag åt Sweet chili kyckling med potatisgratäng mumsit, och drack en drink "Kalle". Jag drack alkohol, dansade jätte mycket (tror jag) och träffade en massa roligt folk, jag hade så sjukt roligt. När jag dansade  så sjöng jag, eller ja, eftersom jag inte hörde mig själv, så skrek jag högre för att höras, haha, så jag spräckte rösten så idag är jag heees. Sen fick jag skjuts hem av Fridas mamma, jätte gulligt av henne. Kom hem och sov, vaknade med att jag var yr och kissnödig haha typ vid åtta gick ner o lade mig igen sen igen och sov till elva. Klev upp, mådde inte så bra, så jag klev upp och drack massa vatten och åt frukost. Sen tog jag en promenad till Ica Kvantum för att köpa lite bakfylle godis haha, lite choklad blev det. kom hem sen, och kikade först på dumpa honom filmen, och sen på American dreams. Sen blev det bandy. Nu sitter jag här och är lite frusen, och smsar, chattar, och skriver här. 


Har så mycket funderingar, men jag ska inte skriva dem här och diskutera det, för jag vet inte vilka som läser detta, och därför ska jag nog göra en till blogg där jag kan skriva ut mycket mer privata tankar där ingen kan läsa för ingen vet om den eller vem som skrivit. Kan vara skönt att skriva av sig liksom. 


Tänk vad bra allting skulle vara om inte facebook skulle finnas. Man är inte svartsjuk, man bryter inte äktenskap för lite strunt på facebook, man har ett liv och gör annat än att sitta på facebook, man delar med sig så mycket där som man inte borde låta andra får veta. Man sitter vid facebook istället för att plugga t.ex om man är elev osv. Nä oj vad livet voren mycket enklare utan internet, det blir bara en massa missförstånd när man skriver något, och kanske inte lämnar en smilgubbe, då tror dem att man är sur. osv. Så löjligt. Nä bort med facebook. 


Pusspuss/ Jennifer


P.s I Love You 

Ovido - Quiz & Flashcards