Alla inlägg den 11 mars 2011

Av Jennifer Larsson-Englin - 11 mars 2011 23:08

Hej bloggen!


Det är natt nu, jag sitter och checkar film i mörkret, fortfarande med ljus på. Jag börjar känna att ögonen börjar åka ihop. Men jag har ingen lust att gå och lägga mig, finns så mycket annat jag kan och vill sitta uppe för och kanske göra istället för att sova. Jag önskar så många saker just nu. Magen svider, känns som om man har fjärilar i min mage som har knivar, eller nej, det är för vasst, nålar, som skär in lite var och hur som helst. 


Kärlek är som ett ljus, som en låga, först brinner det för fullt, sen slockar det antingen efter kort tid eller så dör man med den. 

   Att känna någon hålla om en så hårt, att man känner att man betyder så mycket för en person är nog det viktigaste i ens liv. Att känna att man är omtyckt. Det enda som betyder något är en person, det ska räcka att man känner sig älskad och omtyckt och duger för en person, man behöver inte duga för flera personer för att bli omtyckt. 

   Varför ska det vara så svårt att bara tänka och veta och känna att man duger precis som man är, för en person och inte behöva få bekräftelse av flera. Det är så viktigt att man känner att man duger precis som man är. 

Tillit till en person är det viktigaste för alla personer, i förhållanden, antingen till vänner, familj, pojkvän eller flickvän. Man måste kunna lita på någon för att kunna känna sig trygg med sig själv, och det måste båda/alla personerna i förhållandet. I ett förhållande, inte bara kärleksförhållande, ska man hjälpa varandra att känna tillit och och lita på varandra att man duger precis som man är. Det är så viktigt i ett förhållande. 


Jag älskar Kärlek,

jag älskar att känna att jag är älskad, 

älskad för den jag är,

och duger precis som jag är,

känner jag inte det,

vet jag inte vem jag är,

jag vill veta vem jag är,

vill veta att jag duger lika för dig,

som för alla andra,

att jag är värd lika mycket som alla andra.

*


Pusspuss / Jennifer


P.s I Love You!

Av Jennifer Larsson-Englin - 11 mars 2011 18:23

Hej bloggen!


Nu har jag äntligen kommit till Orbaden, sitter här ensam i mörkret, precis gjort eld och nu tänt en massa ljus. Mysigt. Nu tittar jag lite på tv. Känns ensamt och tomt att vara här nu, önskar någon ville komma.  men det ville ingen, haha, aja jag får ta hand om mig själv, kanske ta ett långt bad, jag får titta på vad jag vill på tvn utan att någon klagar. Haha skönt! :) 


Livet kan vara underligt bra ibland, jag har, underligt nog, känt mig väldigt glad idag. Jätte skönt! 


Jag har inte lagt in bilder på ett tag, så tänkte lägga in några nu. :)


                            




Det får duga för denna gång!


Pusspuss/ Jennifer


P.s I Love You

Av Jennifer Larsson-Englin - 11 mars 2011 11:57

Hej bloggen!


En solig rätt varm dag, sitter en tjej inomhus och gör sig iordning för att gå på kalas. Hon trodde hon skulle vakna och det snöade fortfarande som kvällen innan då hon lade sig, men det gjorde det inte, det var solsken för hela slanten. Det handlar förstås om mig. :)  Jag känner mig pigg och motiverad idag, otroligt skönt. Idag känner jag att det inte är någon som kan trycka ner mig på botten. :) 


Jag ska vidare till Orbaden ikväll, ska bli lite skönt att vara ensam igen. Jag ska ta hand om mig själv, äta gott, promenera i solen, fotografera kanske ta ett långt bad :) Har ingen lust att börja skolan igen iaf^haha. 


Till och med jag känner mig väldigt fin idag, otroligt! Det är inte varje dag :) Haha. 



*

Jag har en dröm som kan bli sann,

Om jag får träffa dig igen,

Det var en kväll vid "havet". 

*

I´l be the one that you need, i´l be the one. 

I´l be the one, who´d stand by your side, 

wanna be that hold you whenever you cry


*


Pusspuss/ Jennifer


P.s I Love You*

Ovido - Quiz & Flashcards