Direktlänk till inlägg 11 mars 2011

Fredagskvällens tankar ....

Av Jennifer Larsson-Englin - 11 mars 2011 23:08

Hej bloggen!


Det är natt nu, jag sitter och checkar film i mörkret, fortfarande med ljus på. Jag börjar känna att ögonen börjar åka ihop. Men jag har ingen lust att gå och lägga mig, finns så mycket annat jag kan och vill sitta uppe för och kanske göra istället för att sova. Jag önskar så många saker just nu. Magen svider, känns som om man har fjärilar i min mage som har knivar, eller nej, det är för vasst, nålar, som skär in lite var och hur som helst. 


Kärlek är som ett ljus, som en låga, först brinner det för fullt, sen slockar det antingen efter kort tid eller så dör man med den. 

   Att känna någon hålla om en så hårt, att man känner att man betyder så mycket för en person är nog det viktigaste i ens liv. Att känna att man är omtyckt. Det enda som betyder något är en person, det ska räcka att man känner sig älskad och omtyckt och duger för en person, man behöver inte duga för flera personer för att bli omtyckt. 

   Varför ska det vara så svårt att bara tänka och veta och känna att man duger precis som man är, för en person och inte behöva få bekräftelse av flera. Det är så viktigt att man känner att man duger precis som man är. 

Tillit till en person är det viktigaste för alla personer, i förhållanden, antingen till vänner, familj, pojkvän eller flickvän. Man måste kunna lita på någon för att kunna känna sig trygg med sig själv, och det måste båda/alla personerna i förhållandet. I ett förhållande, inte bara kärleksförhållande, ska man hjälpa varandra att känna tillit och och lita på varandra att man duger precis som man är. Det är så viktigt i ett förhållande. 


Jag älskar Kärlek,

jag älskar att känna att jag är älskad, 

älskad för den jag är,

och duger precis som jag är,

känner jag inte det,

vet jag inte vem jag är,

jag vill veta vem jag är,

vill veta att jag duger lika för dig,

som för alla andra,

att jag är värd lika mycket som alla andra.

*


Pusspuss / Jennifer


P.s I Love You!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Larsson-Englin - 18 oktober 2011 19:12

Hej bloggen!  Nu var det väldigt länge sen. Jag har inte haft varken tid eller lust att skriva, men så sade en väldigt god och nära vän till mig att jag borde börja skriva igen, och det är ju sant, jag älskar att skriva och varför ska jag sluta med...

Av Jennifer Larsson-Englin - 18 augusti 2011 18:08

Hej bloggen!   Sitter här i ett liv som snart tar sin början på nytt. Jag slutar på mitt sommarjobb om 3 dagar. Vad ska jag då göra? jag måste söka jobb, men vad vill jag göra då? Vart vill jag söka jobb, vart vill jag bo, jag vill inte bo hemma...

Av Jennifer Larsson-Englin - 8 juli 2011 12:38

Hej! Nu är det väldigt länge sen jag skrev igen. Hade en fantastisk bal och en fantastisk student. Känner mig fri. Har sommarjobb och världens bästa pojkvän med familj och vänner! Har ingenting att klaga på. Jag ska iväg och jobba kl 15-22 idag, trev...

Hej bloggen!  Länge sen igen haha har hänt mycket under en vecka oj oj oj!  Först började allt med att det  var klassfest på fredagen den typ 22 april. Grymt roligt hade vi, sedan bar jag Julia, Bea o Malin till Kilafors, (det skrev jag även för...

Av Jennifer Larsson-Englin - 26 april 2011 15:42

Hej bloggen!  Nu var det ett tag sen igen. Jag är en glad tjej. hurra! Jag sitter ensam hemma, med mamma, hon bakar. Jag har gått och blitt blond igen  :) och det har varit svårt men nu börjar de likna ngt. Har varit på kalas hos min kusin och faster...

Ovido - Quiz & Flashcards